7 Haziran 2007 Perşembe

Kampanya Cini 6

Efendim lansman önemlidir, ilk başta bir fikrin tutması çok kolay olmasa da başarılı bir lansman fikrin tutması için çok büyük yardımı olur.
Şimdi elimizde bir cin var ve bu cin bütün kampanyaları duyurmak istiyor, bu cin ikizler burcu çünkü 11 haziran’da doğacak:) sezaryenle doğum gibi oldu, doğum tarihi kesin:) 11 haziran deyince aklımıza gelen şeyler ne peki, sıralayalım:
• Bilimum okullar kapandı kapanacak; yaz okulları, yaz kampları, yurtdışı gezileri, dil okulları derin rekabete girecek
• Bilimum bekarlar evlendi evlenecek
• Bilimum çalışanlar tatile gidecek ve haliyle tatil alışverişi büyük boyutlarda olacak
• Tatile gitmeyenler evlerinde şortla dolaşmaya başlayacak:)
• Kira süresi dolanlar evlerini değiştirecek
• Deniz kenarında olmayanlar dışarıya çıkmamak için serap ezgüyü seyretmektense daha çok internet başında duracak

Şimdilik aklıma bunlar geliyor:)

Bizim cin online bir cin olduğuna göre bu yukarda sıralanan konularla ilgili internet sitelerinin reklam için kullanılması kaçınılmaz hale geliyor. Tabii ki bunun için bu sektörden firmaların sistemde kayıtlı olması lazım, bu da ayrı bir satış çabası gerektiriyor. 11 haziran da başlayacak süreçte yukarıdaki konularla ilgili özelleşmiş web sitelerine özelleşmiş reklam verilmesinini başarıda önemli ölçüde rol oynayacağını düşünüyorum, uzun vadede de bu tip özelleşmiş reklamlar konulabilir. Bunlarla ilgili düğün ve tatil sitelerinde yer alabilecek taslak çalışmaları da daha açık örnek olması için ekliyorum,tabii ki bu resimler bannera dönüştürülecek.



Lansman için bir başka önerim ise önde gelen ve şu anda kampanyası olan markalardan birisiyle anlaşıp bu markaların mağazalarına kampanya cinini bir şekilde sokmak. Bu tür anlaşmalar nasıl yapılıyor bilmiyorum ama örnek olarak gençturkcell’in boyner de perşembe günleri %20 indirim sağlamasını gösterebilirim. Fakat benim önerimde hali hazırda kampanyası olan bir firma seçilecek. Aklıma gelen örnek ise X Jeans gibi bir markayla yapılacak anlaşmada indirimli ürünlerin olduğu standa bir gerçek boyda cin koyarak (o nasıl olursa artık:)) kampanya cini standı oluşturulması olabilir veya indirimli ürünlere fiyat etiketinini olduğu yere küçük bir cin kartonu konulabilir. Bunun karşılığında da X jeans’e belirli bir süre kampanyacini portföyünde ücretsiz veya daha düşük bir değere yer alma hakkı verilebilir. Bu tür mağazalarda trafik yoğun olduğu için cin çok kolay bir şekilde fark edilecektir.

Yukarıda yazdığım fikir internet üzerinden alışveriş yapılan siteler için de uygulanabilir. Hatta kampanyacini üyelik kodu verilerek internet sitesinden en çok alışveriş yapanlara özel hediyelere ya da puanlar da verilebilir. Şort görselindeki cin web sayfalarında veya biraz önce bahsettiğim gibi “brick and mortar” yani gerçek mağazalardaki indirimli ürünlere veya her ikisine de eklenebilirse cinin popülaritesine büyük katkıları olur bence.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar,sevgiler saygılar vs vs…

Hiç yorum yok: