18 Ağustos 2007 Cumartesi

Mercan Abi Gönderdi

Bunu önce diğer bloğuma yazdım ama sonra düşündüm de bu gayet reklam fikirleri ruhuna uygun bir yazı dolayısıyla burada da yayınlamalıyım dedim:) Garanti'den biraz açıldık ama ona da devam edeceğiz merak etmeyin:) Gelelim fikre:

Biraz önce bu yazıdaki sloganlardan "Tell'em Charlie sent you" olanını merak ettim ve yazıdaki uyarıya aldırmadan google'a baktım:)




Yukarıdaki reklamlar Amerika'da 1970'lerde Starkist marka bir ton balığı için yapılmış. Konu Charlie adında kötü bir ton balığının starkist olmak istemesi ama starkistin sürekli "Sorry Charlie, Only the best Tuna get to the Starkist" diyorlar. Reklamlara bayıldım.

"Tell'em Charlie sent you" ise bana süpermarketlerde yapılan anında indirim kuponu uygulamalarını hatırlattı. Bu kuponlarda örneğin şampuan alacaksınız, Belndax reyonunda rafa iliştirilmiş indirim kuponları var ve o kuponla kasaya giderseniz anında 1 YTL indirim kazanıyorsunuz. Peki hangi tüketici o kuponu almaz,eğer zaten Blendax alacaksa o kuponu almaması aptallık olur.

Gelelim aklıma gelen fikre, bir süper market değil belki ama bir restoran böyle bir karakter yaratsa ve gittiğinde "Beni X gönderdi" derse müşteri %10 indirim kazansa bu uygulama herkesin ağzında dolaşmaz mı?

Cuk oturacak bir örnek ise Mercan Rakı bildiğiniz gibi Mercan Abi diye bi karakter oluşturdu. Bu rakıcı abilerimiz zaten reklam/kampanya yapacakları bir dönemde Çiçek Pasajı'ndaki yerlerle anlaşsa ve müşteri gittiğinde "Beni Mercan Abi gönderdi" derse rakı belli bir indirimle verilse herkes bunu söyler mi söyler, Mercan Abi'yi konuşur mu konuşur, salakça gelse de Mercan Abi bize güzellik yaptı der mi, der:)

2 yorum:

bilog dedi ki...

bazı markalar gazetelere verdiği ilanları kesip götürünce yüzde 10 indirim falan yaparlar. bu da biraz öyle birşey olmuş galiba:) ama bence belirli bir şifre olacağına, mesela restaurantı ele alacak olursak, o restaurantın web sitesinde her gün ya da her hafta farklı bir şifre belirlense ve müşteriler o günün-haftanın şifresiyle indirim kazansa tüketiciyle daha interaktif bir çalışma olayına girilir sanki:) örnek verelim hadi, nevizadeye her zaman giderim. nevizadedeki herhangi bir mekanın bunu yaptığını öğrensem, gitmeden önce sitesine girerim, şifresini öğrenirim. arkadaşları ararım söylerim:) böylece indirimli bira içmiş oluruz oheeey! şifreler de yaratıcı kelimeler veya cümleler olursa tadından yenmez. normalde söylemeye utanılacak kelimeler seçerdim ben olsam:)

h k dedi ki...

o da olabilir ama yine de sürekli değişen şifrelerdense tek bir parola akılda kalıcılık açısından daha iyi olur bence, bir de bu gazetedeki ilan kesmeyle ilgili olan kısma katılmıyorum, bu hem daha az zahmetli hem daha samimi bir uygulama olur bence