Bu fikir Eren'den,diğer fikirler gibi gerilla, şaşırmadınız değil mi:) Adeta pazarlama kitabı gibi anlatmış Eren. AIDA--> Attention Interest Desire Action. Görsel olarak hem yeteneğim, hem eldeki görseller yetmediği için hem de itiraf etmek gerekirse biraz erindiğim için olayın "indoor" olduğunu açıklamak üzere doğadan kupasını ilkokul tipi bir evin içine koydum, başta Eren olmak üzere okurlar kusura bakmaz umarım:)

AVM, sinema salonları, supermarketler gibi kapalı mekanlar için bir gerilla uygulaması. Başka bir ürün için düşünmüştüm ancak bu da uygun. Malum, bu tip ürünlerin bitkisel çaylarının aroması (gerek koku gerek tat) olarak oldukça kuvvetli oluyor. Özellikle kokusunu duyup da kafasını kaldıracak insan yoktur herhalde.
Hayır, stand kurup çay dağıtılmayacak. Çünkü Attention ve Interest yaratacağız, olayı da Action'a (bu bağlamda satın alma) çevireceğiz. Şöyle yapacağız, elma, çilek vs. gibi meyveleri insan boyunda Doğadan logolu kupalar haline getirip insan trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde yerleştireceğiz ve içinden aynı meyve çayının kokusunu yoğun ancak rahatsızlık vermeyecek şekilde yayacağız (tepeden buhar da çıkabilir, örnek uygulama için bknz, Kahve Dünyası Outdoor). Çok basit ancak etkili bir uygulama. Koku ile hatırda kalma oranı %60 civarıdır.
Standın görsellği 1-0, dikkat çekiciliği 2-0, uygulama maliyeti 3-0, farklılaşma, womm yaratma ve hatırlanma 4-0, Doğadan meyveli çay'ın kokusu tüketicilerin beynine kazınması 5-0. Bence net skor.
2 yorum:
Estafurullah, önemli olan fikre görsel destek sağlamak. Zaten yeteri kadar açık fikir ama bir görsel daha çok ilgi çekerdi, belki KD outdoor uygulamasını örnek gibi gösterebilirdik, yine de sorun değil güzel olmuş bence =)
koku tutturulabilirse süper.
Yorum Gönder