10 Mart 2008 Pazartesi

Regal Kumbara Promosyon

İş bankası birçok kişinin aklında kumbarasıyla yer edinmiştir. Kumbara tasarruf demektir; birikimlerinizi değerlendirmek için küçük bir başlangıçtır. İş Bankası da bunu çok iyi değerlendirmiş vakti zamanında, hatta geçen gün kkuzanimde gördüm şimdi hala (ya da tekrar) kumbara veriyorlar.


Regal de kendisini tasarrufla özdeşleştirmek için sattığı ürünlerle birlikte o ürünün kumbarasını verebilir bence. Bunu bas bas bağırmasına da gerek yok, müşterilere böyle beklenmedik bir hediye verir ve müşteri regal kumbarayı evine koyduğunda tasarruf deyince Regal'i hatırlar, güzel ve ekonomik bir marka algısı yaratma çalışması olur böylece. Kısa vade için satış gerçekleştirmese bile müşterinin uzun vade alışveriş kararlarını etkiler.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Fiyat ve kalite pazarlama dünyasının en kafa kurcalayan iki kardeşi. Hem ucuz hem kaliteli olunamaz tüketici zihninde. Aynı zamanda pahalı ve kalitesiz de olunamaz.

Regal' in en büyük başarısızlığı bence burdan kaynaklandı. Spot marka olmasından, kolay ulaşılabilir olamamasından çok "aynı kaliteyi daha ucuza satma" gafleti. Bu da markaları içinde olmamaları gereken kör bir kuyuya atıyor. Stratejik bir hata.

"Aynı kaliteyi daha ucuza elde etmek" mümkün olsa da ikisi birden müşteri zihninde gerçek olamayack kadar uzak. Bu algıyı yıkmak ciddi bir zaman ve yatırım işi. Buna zamanı ve yatırımı olamayan marka marka kimliğinde ya ucuzluğu ya da kaliteyi seçmek zorunda. Yoksa inandırıcılığını kaybediyor.

Dolayısıyla zaten zaman içinde başka bir markayla zihinlerde yer etmiş bir objeyi başka bir markanın sahiplenmesi bana çok uzun bir yol gibi geliyor. Dahası yıkılması zor bir algı söz konusu. Tasarrufu anlatan başka bir yol olmalı.